Jeg har udgivet en række bøger og artikler igennem de senere år, der er peer-reviewed i videnskabelige tidsskrifter i ind- og udland:
Harder, Jonathan og Sigge Winther Nielsen (2008): Om Politisk Tæft. Forlaget Thomson Reuters, København
Bild, Tage og Sigge Winther Nielsen (2008): Partier i Bevægelse – Hovedtræk i det danske partisystems udvikling. Institut for Statskundskab, Arbejdspapir 2008/5, København
Winther Nielsen, Sigge (2009): Politisk Marketing – Hvad skal det nytte? Tidsskriftet Politik, årgang 12, nummer 1, s. 69-81
Winther Nielsen, Sigge og Thomas Høgenhaven (red.) (2009): Politisk Psykologi – Fordi Politik er Personligt. Aarhus Universitetsforlag, Århus
Winther Nielsen, Sigge (2009): Vælgerne og partierne – ”One night stands” eller ”A marriage made in heaven”? Ipmonopolet, årgang 2, nummer 4
Winther Nielsen, Sigge (2010): Frem i cockpittet, Politik og Økonomi, årgang 83, nummer 1
Winther Nielsen, Sigge, Martin Vinæs Larsen og Jesper de Hemmer Egebjerg (2011): Vi er alle spindoktorer, Politik og Økonomi, årgang 84, nummer 1, s. 19-34
Winther Nielsen, Sigge (red.) (2011): Politisk Marketing – Personer, Partier og Praksis, Karnov Group, København
Winther Nielsen, Sigge (2011): “Politisk marketing mere end en restyling af dansk politik?” kapitel i Politisk Marketing – Personer, Partier og Praksis, (red.) Sigge Winther Nielsen, udgivet på Karnov Group, København
Winther Nielsen, Sigge (2012): Three Faces of Political Marketing Strategy, Journal of Public Affairs, Volume 12, nummer 4, s. 293-302
Winther Nielsen, Sigge (2013): Toward a New Institutional Strategy Framework for Political Marketing, Journal of Public Affairs, Volume 13, nummer 1, s. 84-99
Winther Nielsen, Sigge (2013): Marketized Politics, Copenhagen University Press, Copenhagen
Winther Nielsen, Sigge og Martin Vinæs Larsen (2014): Party Brands and Voting, Electoral Studies Volume 33, Marts, s. 153-165
Winther Nielsen, Sigge (2015): Party Planners – How Political Strategies Are Chosen, Journal of Public Affairs Volume 15, nummer 4, s. 340–363,
Winther Nielsen, Sigge (2016): Measuring Political Brands, Journal of Political Marketing, Volume 15, nummer 1, s. 70-95
Winther Nielsen, Sigge og Martin Vinæs Larsen (2016): “Den kommenterede valgkamp”, kapitel i Vælgere på Vandring (red.) Jørgen Goul Andersen, udgivet på Frydenlund, Frederiksberg
Winther Nielsen, Sigge (2017): On Political Brands: A systematic review of the literature, Journal of Political Marketing, Volume 16, nummer 2, s. 118-146
Winther Nielsen, Sigge (2021): Entreprenørstaten – Hvorfor vælgernes ønsker forsvinder op i den blå luft og hvordan vi fikser det, Gads Forlag, København
Winther Nielsen, Sigge (red.) (2023): Vilde problemer, Nord Academic, København
Winther Nielsen, Sigge (2023): ”Kanvas for vilde problemer" i Vilde problemer, Nord Academic, København
Winther Nielsen, Sigge (2023): ”Entreprenørstatens samarbejdsmodeller” i Vilde problemer, Nord Academic, København
Winther Nielsen, Sigge (2024): Wild Problems in Western Democracies (forthcoming)
Winther Nielsen, Sigge (2024): "Mapping the Mind: Systematic review of political brands" i Political Marketing and the 2020 US Election, Routledge, London (forthcoming)
Administrer samtykke til cookies
Vi bruger cookies til at optimere vores websted og vores service.
Funktionsdygtig
Altid aktiv
Den tekniske lagring eller adgang er strengt nødvendig med det legitime formål at muliggøre brugen af en specifik tjeneste, som abonnenten eller brugeren udtrykkeligt har anmodet om, eller udelukkende med det formål at overføre en kommunikation via et elektronisk kommunikationsnet.
Præferencer
Den tekniske lagring eller adgang er nødvendig for det legitime formål at lagre præferencer, som abonnenten eller brugeren ikke har anmodet om.
Statistikker
Den tekniske lagring eller adgang, der udelukkende anvendes til statistiske formål.Den tekniske lagring eller adgang, der udelukkende anvendes til anonyme statistiske formål. Uden en stævning, frivillig overholdelse fra din internetudbyders side eller yderligere optegnelser fra en tredjepart kan oplysninger, der er gemt eller hentet til dette formål alene, normalt ikke bruges til at identificere dig.
Marketing
Den tekniske lagring eller adgang er nødvendig for at oprette brugerprofiler med henblik på at sende reklamer eller for at spore brugeren på et websted eller på tværs af flere websteder med henblik på lignende markedsføringsformål.