Skip to content

Foredrag

Jeg holder en række forskellige foredrag rundt om i landet. De er baseret på min daglige gang på Christiansborg samt den forskning jeg har lavet. I dette uhellige møde håber jeg at iklæde svære emner lidt mere anvendelige gevandter.

Her er fire eksempler på foredrag jeg holder:

Dansk politik – NU

Dette oplæg tager et røntgenbillede af den politiske situation i Danmark. Alt afhængig af interesse går vi tæt på partier og personer samt de varmeste emner i debatten. Vi trækker linjer tilbage i Danmarkshistorien og perspektiverer med den nyeste forskning om partier og vælgere.

Politisk branding

Alle organisationer har et brand. Om de vil det eller ej. Et brand bestemmes nemlig af alle os, der går udenom og kigger ind på organisationen. De små associationer, stemninger, følelser og tanker vi forbinder med en person, en institution eller et land samler sig som en DNA-kode vi alle kan kende på lang afstand. Et brand er derfor helt afgørende for ens handlemuligheder. Et brand kan bremse eller booste. Politisk organisationer – som NGO’er, fagforeninger, interesseorganisationer, partier eller offentlige organisatoner – kan arbejde ligeså seriøst og professionelt med branding som private firmaer. De gør det bare ofte ikke.

Hør hvordan man kan bygge, udvikle og måle en politisk organisations brand. Det er sværere end du tror..

Politisk marketing

Hvad kendetegner de moderne politiske organisationer? Dette foredrag kigger nærmere på, hvorledes især partierne i dag i højere grad arbejder ligesom professionelle virksomheder. Partierne tester vælgermarkedet, de designer politiske produkter og indbyder til en langvarig relation med vælgerne. Der bliver stillet skarpt på den nyeste værktøjskasse fra politisk marketing samt hvordan disse muligheder ændrer den demokratiske debat.

Politisk psykologi

Din hjerne er doven. Rigtig doven. Langt de fleste af os er  nemlig nogle ‘gniere med vores hjerner’.
Vi har svært ved at overskue de store mængder af information, der dagligt strømmer imod os. Det gælder både almindelige mennesker og det gælder de mennesker, der i høj grad sætter rammerne for vores liv, nemlig politikere, embedsmænd og eksperter.

Konsekvensen er, at der ikke altid er dybt rationelle begrundelser bag politiske udmeldinger og beslutninger. Men hvad betyder det? Jo, man kan blive klogere på at snyde sin dovne hjerne i det daglige, så både den enkelte og organisationen træffer bedre beslutninger. Og så kan man bruge indsigten fra politisk psykologi til at få en konkurrencefordel – som for eksempel parti, interesseorganisation eller NGO – fordi man ved hvad der skal til for at påvirke andre beslutningstagere.

Læs mere her: http://politiskpsykologi.wordpress.com/

Kontakt

Hvis du har ideer til en anden vinkling eller har mindre konsulentopgaver kan vi også kigge nærmere på dette.

Du kan kontakte mig på:

/ tlf. 29261929 / email: siw@dr.dk / bianco lunos alle 9, 4. th. /