Change language:

Foredrag

Med humor og perspektiv som ledetråde afholder jeg en række foredrag rundt om i landet. De er baseret på mine bøger, forskning og daglige kontakt med insidere på Slotsholmen og i kommuner. I dette uhellige møde håber jeg at iklæde svære emner lidt mere anvendelige gevandter. På denne side kan du få små smagsprøver på indholdet af mine foredrag.

 

Book et unikt foredrag i formularen nedenfor.

Vilde problemer – vilde løsninger

”I got 99 problems” var der engang en rapper som sang i en politisk ukorrekt sangtekst. I dag må de fleste forholde sig til ikke bare problemer, men vilde problemer, som er ganske genstridige at løse. Og til tider mere end 99 af slagsen i vores samfund. I dette foredrag tager jeg tilhørerne med ud på en spændende rejse, i den måde vi har fejlet med at håndtere vilde problemer gennem historien – og så giver jeg eksempler fra nutid og fortiden på, hvordan man kan tackle vilde problemer med anderledes metoder. Vi skal både til Uruk og Ukraine og så tilbage til dagens Danmark.

 

Læs mere om vilde problemer

Entreprenørstaten: Fra pseudopolitik til månelanding

På baggrund af min bog – Entreprenørstaten – tager jeg dig med ind i boblen på Slotsholmen. Et medrivende foredrag om hvordan gode viljer hos embedsmænd, politikere og journalister ofte ender med pseudopolitik for borgerne. Og ikke mindst hvad vi kan gøre ved det: Jeg mener vi fremover skal agere mere som blikkenslagere der tager til månen og skaber nye frekvenser… Giver det mening? Jeg forklarer det hele nærmere i oplægget.

 

Du kan købe bogen her

Din hjerne er doven: politisk psykologi for dummies

Din hjerne er doven. Rigtig doven. Langt de fleste af os er nemlig “gniere med vores hjerner”. Derfor skal du gøre det nemt for folk at skifte spor. For mennesker har svært ved at overskue de store mængder af information, der dagligt strømmer imod os. Det gælder både almindelige mennesker og det gælder de mennesker, der i høj grad sætter rammerne for vores liv, nemlig politikere, embedsmænd og eksperter. Og det fører til knap så rationelle begrundelser bag politiske beslutninger. Men hvad betyder det? Jo, man kan blive klogere på at snyde sin dovne hjerne i det daglige, så både den enkelte og organisationen træffer bedre beslutninger. En tjekliste af fejltrin er afgørende at være opmærksom på. når vigtige beslutninger udføres. Og så kan man bruge indsigten fra politisk psykologi til at få en konkurrencefordel – som for eksempel kommune, interesseorganisation eller NGO – fordi man ved, hvad der skal til for at borgere og brugere træffer nye valg.

 

Vil du gerne læse mere? Køb bogen her

Dansk politik – NU
Dette oplæg tager et røntgenbillede af den politiske situation i Danmark. Alt afhængig af interesse går vi tæt på partier og personer samt de varmeste emner i debatten. Vi trækker linjer tilbage i Danmarkshistorien og perspektiverer med den nyeste forskning om partier og vælgere.

Foredrag om politik | Projekt Løkke – køb bogen

Politisk branding

Alle organisationer har et brand. Om de vil det eller ej. Et brand bestemmes nemlig af alle os, der går udenom og kigger ind på organisationen. De små associationer, stemninger, følelser og tanker vi forbinder med en person, en institution eller et land samler sig som en DNA-kode vi alle kan kende på lang afstand. Et brand er derfor helt afgørende for ens handlemuligheder. Et brand kan bremse eller booste. Politiske organisationer – som NGO’er, fagforeninger, interesseorganisationer, partier eller offentlige organisatoner – kan arbejde ligeså seriøst og professionelt med branding som private firmaer. De gør det bare ofte ikke. Hør hvordan man kan bygge, udvikle og måle en politisk organisations brand. Det er nemmere end du tror – og det kan hjælpe til at løse de allermest vilde problemer som din organisation slås med.

Læs mere her

Politisk marketing
Hvad kendetegner de moderne politiske organisationer? Dette foredrag kigger nærmere på, hvorledes især partierne i dag i højere grad arbejder ligesom professionelle virksomheder. Partierne tester vælgermarkedet, designer politiske produkter og indbyder til en langvarig relation med vælgerne. Der bliver stillet skarpt på den nyeste værktøjskasse fra politisk marketing samt hvordan disse muligheder ændrer den demokratiske debat. Og hvad det betyder for demokratiets ’bagdør’.

Vil du læse mere? Køb min bog “Politisk Marketing: Personer, Partier & Praksis” her.

Kontakt mig

Hvis du har ideer til en anden vinkling, så kan vi også kigge nærmere på dette.

Du kan kontakte mig på: